כוכב הנופש

הגיבוש המשפחתי בבקעה

מוישל'ה מצא מיקום חלומי ומיוחד אליו הוא מתכנן להוציא את משפחתו לנופש קבוצתי מהודר וזול, לפצות על הניתוק הרציני בשנת הקורונה. לאחר חג הפורים ובאווירת 'סוף זמן' יצאו בני המשפחה לישוב שקט ונידח בבקעת הירדן, ויטיילו במעיינות ערבות הירדן המיוחדים. על האזור המרהיב ועל פתרון הכשרות הייחודי של 'כוכב הנופש' – בכתבה שלפניכם.

לא עברו כמה דקות מההכרזה הרשמית על ביטול הגבלות המרחק ופתיחת מוסדות החינוך, וכבר צלצל מכשיר הטלפון שבכיסי. על הקו אחיינה הנמרץ של אשתי היקרה שידיו רבות לו בארגוני והפקות אירועים, הוא רצה לשאול אם אני מכיר מקום נופש לחרדים לא יקר לשבת שאחרי פורים עם בני המשפחה המורחבת, מקום עם כמה עשרות מיטות אך עם מספיק מרחבי דשא ומגרשים להשתחרר לאחר חודשי הסגר שהכבידו על הנפש.

"אתה יודע" אמר לי האחיין: "המשפחה שלנו גדולה ויש לאנשים דרישות שונות, יהיו כאלו שידרשו מקום מכבד נעים וברמה גבוהה, אך גם מצד שני חשוב שלא יהיה יקר כדי שכל המשפחות יוכלו להשתתף בתשלום עבור ילדיהם ולא להעמיס על עצמם עוד משימות ומחויבויות וכמובן צריך מקום רחב ידיים שהילדים יוציאו את מרצם בשטח הפתוח" אמר וציין את העובדה כי בשבת כזו יתאפשר לבחורי הישיבות לצאת הביתה בעקבות אווירת 'סוף הזמן'.

התקשרתי לידידי ממדריך הנופש החרדי הדיגיטלי 'כוכב הנופש" שהפנה אותי שלא במסגרת עבודתו אלא על בסיס היכרותו האישית כמי שמתעסק בתחום הנופש, למנהל מוסד חינוכי לצעירים באחת מיישובי בקעת הירדן הפסטורליים: " אני יודע שהם יוצאים הביתה לחופשת פורים עד סוף השבוע, ובהחלט יתכן שהוא ישכיר לכם את המתחם שלהם. בכל מקרה, מדובר במקום יפהפה ונוח למשפחות" אמר ידידי הוותיק.

"אבל קח בחשבון" הדגיש לי החבר המתמחה בתיירות ונופש המותאמים לבני הציבור החרדי.  "יש להם מטבח גדול ומתקדם אך הוא לא יתאים מבחינת הכשרות, בוודאי שלא כשרות מהדרין. אתם תצטרכו לקנות ולהכין הכל מראש". למקצוענים יש פתרונות לכך, הוא הדגיש בקריצה, אבל הרי לא לשם כך התקשרת אלי.

זכרתי את אזור מחולה, בקעת הירדן ועמק בית שאן עוד מצעירותי. היה שם מעיין מיוחד שנקרא 'עין אל חמה', מעיין חמים בסמוך לצומת מחולה, כיום הוא משמש בעיקר כמקור מים לבדואים המתגוררים בסביבה. בעבר מילאו המים החמימים בריכות גדולות מאוד, אך כיום הבנתי שהבריכות מלאות בצמחייה. המים זרמו בתעלת בטון אל בריכה קטנטנה, וממנה נשפכים לבריכה עגולה המקיפה צמחיית קנים. תענוג לשבת על שפת התעלה או הבריכה הקטנטנה, לשכשך את הרגליים במים, ולהשקיף על התל והנוף מצפון.

גם אם לא יהיה שם מים חשבתי לעצמי, במרחק רגלי מהמעיין הזה, נובעים מי המעיין עין סוכות. המים ממלאים בריכה עגולה ומרשימה, מוקפת סבך של קנים מכל צדדיה. לצידה נמצאת בריכת שכשוך רדודה וקטנה שמתאימה במיוחד לילדים. פתח הכניסה אל הבריכה הגדולה נמצא מהצד המערבי, לאחר שעוברים בין הקנים העמיקו המים, והבריכה העגולה נפתחה בפנינו. בחורי הישיבה הצעירים שלנו בוודאי יהנו לשכב על המזרנים שצפים דרך קבע בבריכה, ולשחות לאורכה ולרוחבה – הקטנים ישחקו מאוד בבריכה הרדודה.

הקייטרינגים כמובן דרשו מחירים מופקעים עבור שינוע אוכל לעשרות ממשתתפים עד היישוב המרוחק. הכנת אוכל בבית לא תהיה ישימה, זה לא לעניין  לבקש מכל משפחה להכין מנה ולאלתר שם פינה של פלטות חשמליות במקום המטבח המרווח והנוח שלהם. גם כי יהיה קשה מאוד לנהל את כל הלוגיסטיקה המורכבת ללא מטבח מסודר שניתן שבו יחומם וממנו יוגש האוכל במהלך השבת.

חזרתי לחברי מ'כוכב הנופש' לשמוע מה עושים במקרים מסוג זה. "פשוט מאוד ולא יקר בכלל" הוא הרגיע אותי. אנחנו עובדים בשיתוף פעולה עם הרב פרנקל יהודי תלמיד חכם וירא שמיים שמשמש כמשגיח כשרות אישי עבור אירועים כאילו. הוא מכשיר את המטבח והכלים, ומלווה את ההכנות במטבחים תעשייתיים כמו בשבתות חתן, בר מצווה, אירועים משפחתיים בווילות ובאתרי נופש כמו שנוהגים הרבה בתקופת הקורונה".

הופתעתי לטובה מהסכום שהרב יצחק ידידיה  פרנקל נקב על הכשרת כל המטבח כדי שנוכל להכין שם ברגיעה את השבת המשפחתית הגדולה. הוא התעניין האם אנחנו מעוניינים לבשל בעצמנו את האוכל, משום שהוא מספק גם ליווי של טבחים שנשכרים על ידי מארגני האירועים במטבחים השונים במתחמי הנופש הרבים שהוא מכשיר.

וכך, האחיין התקשר לכל המשפחה הגדולה ועדכן אותם על שבת הנופש שנקבעה בסוף השבוע שנפתח עם חג הפורים המשולש. הרעיון היה נכון בהחלט בוודאי לאחר תקופה כה מורכבת של סגרים, בידודים, ניתוק מהמשפחה המורחבת ולימודים מהבית. האוכל המשובח והלינה המפנקת במחיר השווה לכל נפש הייתה רעיון מופלא למשפחה שנמצאת מגובשת סביב הסבא והסבתא.

אזור בקעת הירדן שופע במעיינות מיוחדים ויפהפיים ומהווה כתובת מובחרת עבור חובבי המעיינות. בסביבת מחולה  בשבוע הבא אסקור לכם את האיזור המיוחד והמרהיב הזה.

מוישלה

תפריט נגישות

אצלנו הפרסום עובד

בעל צימר? מלא את הפרטים ואנו נדאג לפרסום הטוב ביותר עבורך