כוכב הנופש

בחבל ההרים והמעיינות

משפחת דאצ'בסקי יצאו לטיול בחבל ההרים והמעיינות, טיול קליל ומרענן ב"גוש טלמונים" הסמוך למודיעין עלית. המעיינות הגדולים והרבים לצד הפריחה והנופים המרהיבים הופכים את הטיול הספונטני למושלם ובלתי נשכח | לבנימין אמר

משפחת דאצ'בסקי מכירה כבר את פנינת הטבע הסמוכה לערי המרכז. הרי יהודה ושומרון חולשים וצופים על ירושלים מודיעין וגוש דן – אך תושבי אותם ערים אינם כמעט יוצאים לטייל בפנינות הטבע הללו גם מסיבות ביטחוניות אך הרבה יותר, כך אני חושב, ממה שנראה כדעות קדומות.

בטיולנו הקבוע נתמקד באזור "גוש טלמונים" – סדרה של יישובים היושבים על ההרים הצופים על גוש דן, במרחק כמה דקות נסיעה ממודיעין עילית וביניהם פרוסה טיילת מעיינות בטוחה ובקעה חקלאית יהודית שפשוט חבל לפספס אותה.

 

עינות ענר

התחלנו בעינות ענר המדהימים שנובעים מכמה מעיינות המזינות  אתר ארכאולוגי ושמונה בריכות משופצות צמוד לכניסה ולגדר היישוב נריה ושכונת "זית רענן" המתרחבת בו. עין גפן הנקרא כך עקב היות ויש גפן עתיקה גדולה המסוככת על המעיין, עין נריה עין הנערים ועין הלל. כולם צופים על נוף הררי עוצר נשימה של הרי גופנא ומישור החוף.

במקום שאין מתאים ממנו לפיקניק משפחתי ישנן שמונה בריכות מים עמוקות ונמוכות המתאימות לכל הגילאים ואף מאפשרות שחיה. לצידן עומדות פרגולות מוצלות ושולחנות פיקניק. במרחק של כ-15 מטר אחת מהשנייה על אותה מדרגת סלע בהר שוכנות ארבעת הבריכות הגדולות במתחם.

 

מעיין נחליאל

מעיין נחליאל נמצא לא הרחק מעינות ענר, דרך שאפשר לעשות אותה בהליכה משפחתית. גם הוא מתחיל סדרת בריכות יפה, אך קטנה הרבה יותר ויבשה ברוב השנה. תוכלו לרדת לכיוון "כרם רעים" הנמצא בוואדי בין נריה לנחליאל ומשם לצעוד בדרך הבריכות שמתמלאות ברובן ממי גשמים עד למעיין נחליאל

למעיין עצמו בריכה בגודל כמה מטרים. בסוף החורף הוא מגיע לעומק של כמטר וחצי ובסוף הקיץ הוא נותר קטן הרבה יותר. אל המעיין ניתן להגיע מדרך נוספת בכביש, קצרה יותר, מאמצע הכביש העולה ליישוב נחליאל יוצא שביל היורד לוואדי ומטפס אל המעיין.

מעיין נוסף נמצא למרגלות היישוב דולב, ובשיפולי היאחזות חרשה. בריכה יפהפייה ומטופחת תחת עץ גבוה שענפיו משתקפים במים, המתמלאת ממי מעיין הנובע במעלה הערוץ ונשפך אליו בתעלה. במקום יש רפסודה להנאת הילדים, גם מהעץ הסוכך משתלשל חבל שהילדים יכולים להתנדנד עליו ולקפוץ אל תוך הבריכה.

סביב הרחבה המרוצפת המקיפה את הברכה, הוקם ספסל אבן שאפשר לשבת ולהתארגן בו לאחר הרחצה במים הקרים.  מפלס אחד מתחת לבריכה השובבה נמצאת פינת ישיבה ופיקניק שצופה אל נוף הגבעות ומטעי הזיתים שמסביב.

 

מעיין עטרות

אם נותר לכם זמן יש לי עוד כמה המלצות עבורכם: הראשון הוא מעיין עטרת – נביעה קטנה סמוך ליישוב עטרת המובילה מים לשתי בריכות רבועות וגדולות באורך של כחמישה מטרים כל אחת ומחוברות ביניהן בתעלת מים קטנה. האחת רדודה ומותאמת לפעוטות והאחרת עמוקה מאוד ומתאימה לשחיית מבוגרים. במתחם המעיין מוצבים כמה ספסלי פיקניק שמהם ניתן להשקיף על הנוף שסביב.

השני, מוכר בשם מעיין מאיר צמוד ליישוב חלמיש-נווה צוף. המעיין הקטן נובע מתוך ניקבה יפהפייה הנמצאת תחת צוק קטן, וזורמת אל בריכת רדודה החצובה בסלע. מהבריכה הרדודה ממשיכים המים לזרום אל שתי בריכות שכשוך קטנות. במקום שרידים ארכיאולוגיים וטראסות עתיקות בצל העצים ופרגולת תצפית שנבנתה במקום ומשקיפה על הנוף שמסביב.

 

עין בובין

האחרון הוא אטרקטיבי מאוד ומוכר כעין בובין או עין דני הנמצא מחוץ לגדר במורדות היישוב דולב שבגוש טלמונים. הוא מומלץ בחום לטיול מרענן בחום הקיץ, אך חשוב רק לבדוק שבאותו יום בו אתם מתכננים לבקר יש ליווי צבאי לטובת המבקרים. אלמלא כך, נשקפת סכנה למטיילים מבני הכפר הערבי הסמוך.

המעיין האמור הוא אחד מהמעיינות הגדולים והמרשימים בארץ וגודלו בגודל בריכה חצי אולימפית. בריכת המעיין מחולקת לשני חלקים, מפלס המים בבריכה עולה, עוברים המים את מחיצת הבטון שבאמצע, כך נוצרת בריכה גדולה אחת. לאחר השחייה המענגת במי הבריכה אתם מוכרחים לערוך פיקניק בבוסתן עצי הפרי הסמוך.

בקיצור, בלב יישובי בנימין יש אזור שופע בנביעות ובמעיינות קסומים – אל תוותרו על ביקור בחבל ההרים והמעיינות. אם אתם אוהבים מעיינות כנסו לראות עוד מעיינות בבנימין.

מוישלה

תפריט נגישות

אצלנו הפרסום עובד

בעל צימר? מלא את הפרטים ואנו נדאג לפרסום הטוב ביותר עבורך