כוכב הנופש

הנוף וההרים: לבחורים הנבחרים

ה'משיב' של הבן של מוישלה ביקש את המלצתו לטיול עבור התלמידים המצטיינים. אזור הגליל העליון והרי נפתלי הן הזוכות להמלצה החמה לטיול בעונה זו של השנה. המסלול שעובר על הרכס הצופה על עמק החולה והגולן, פורח בתקופה זו של השנה  ומהווה אבן שואבת למטיילים ונופשים.

במסגרת עבודתי אני נקלע לעיתים תכופות לפגישות עם זוגות הנזקקים לסיוע ולייעוץ המקצועי שלי, לא רק חיפוש טיול על יד צימר לחרדים שהם שכרו. בשל העובדה כי מבחינת כבוד מינימלי לאדם אשר אתה יושב מולו אימצתי לי מנהג קבוע, להשתיק את הטלפון הסלולרי בעת הפגישה.

אך ביום שלישי השבוע לצערי שכחתי. בסמוך לשעה 09:00 בבוקר עם פתיחת ישיבה עם זוג צעיר ונחמד שהיה בשלבי קניית דירה וביקשו להיעזר בידע וההבנה שלי בתחום. באותו רגע החל הטלפון שבכיסי לצלצל, ולמרות שהשתקתי אותו, הנייד הוסיף לרטוט במשך דקות ארוכות.

על צג הטלפון הופיע מספר הטלפון הציבורי בישיבה של בני המתבגר. הוא התנצל והסביר לי שבעוד דקות אחדות הוא נכנס לשיעור והמשיב אמר לו לשאול להמלצתי על מקום טיול אליו הוא יצא עם הבחורים מצטייני השבוע. הבן שלי חסר הסבלנות לא היה יכול לסבול דקה של חוסר ודאות ורצה לפחות לדעת לאן מומלץ לצאת.

לא רציתי להתעכב אבל מיד שלפתי לו המלצה חמה אל אזור רמת נפתלי והבטחתי לו שאפנה מאוחר יותר אל הר"מ שלו לתכנון הטיול המיטבי עבורם. וכך, לאחר הפגישה, מצאתי את עצמי מספר ל'משיב' הנחמד על מצפה חוסיין, ומצפה צוק מנרה והמסלולים המיוחדים בפסגות הגבוהות של הרי נפתלי בחלקו המזרחי של הגליל העליון בסמוך לגבול לבנון.

"מצפה חוסיין" נמצא באחת הנקודות הגבוהות בהרי נפתלי בגובה של יותר משבע מאות מטרים מעל פני הים. ולמרות שיש מספר פסגות גבוהות יותר בקרבת המצפה, נקודה זו מציעה למבקריה תצפית רחבה ומפעימה מזרחה. היא חולשת על החרמון, מצודת נמרוד, צפון הגולן, ועל העמק והשדות החומים ירוקים שמשתרעים סביב אגמון החולה.

האמת היא בסמוך למצפה עוברת אחת מדרכי הנוף הכי יפות בארץ שנמתחת על מצוקי הרי נפתלי ועל כן שמה: "דרך ארץ נפתלי". מסלול השביל עובר לאורך כחמישה עשר קילומטרים, מצפון לקיבוץ יפתח ועד תל חי. הדרך כמעט נושקת לגבול לבנון והנוף הנשקף ממנה משכר את החושים. בחודשים אלו של תחילת האביב המסלול נצבע בוורוד של מטעי הנקטרינות העסיסיות, ופריחה לבנה של פרדסי האגסים הנטועים תחתיו.

מרפסת התצפית של קיבוץ מנרה, מציעה נוף מרהיב של עמק החולה, קוביות קוביות של שדות בחום וירוק, בריכות הדגים ואגמון החולה המיוחד, ומאחוריהם  הרי הגולן שניצבים לגובה. תיירים רבים באים למקום, אתר שיוציא מכם תרועת התפעלות רמה, מהיופי והעוצמה שהקב"ה נתן בידינו.

מדרך הנוף שנסללה משם כדרך לג'יפים, ניתן לצפות בשעות היום על מאגרי המים, ובריכות הדגים בעמק החולה הירוק והפורח. ומאחוריהם מתנוססים הרי הגולן במלוא הדרם ועוצמתם. בתקופה זו של השנה ניתן לצפות גם בכיפת החרמון המושלגת. הדרך יורדת מהמצפה שבפסגת צוק מנרה.

בדרך, מעל קריית שמונה נמצאת תצפית עם מקום מנוחה וישיבה אל מול הנוף במרפסת מרהיבה מעל נופי העיר, וממנה יוצא שביל הליכה לחורש אורנים קטן. בדרך מומלץ לעצור בפארק הסלעים הקטן לפיקניק. בנקודת הירידה בין המטעים, נמצא חניון עין הרועים. החניון היפה נמצא בתוך עצי אורן חסונים, ולצידו מעיין קטן ושביל מוליך אל המעיין. בדרך כלל בסוף ימי החורף יש מים במעיין, בתקופה זו, באביב, יש במקום פריחה של כלניות כחולות, לבנות ואדומות.

מלמטה תצטרכו לחזור לנקודת ההתחלה, וזוהי למעשה המלצה שלי לטיול בתקופה זו של השנה. בוודאי לנערים צעירים ולמשפחות אוהבות טבע ומיטיבות לכת. את סיום הסיור אני ממליץ לחתום במקום קברו של חוני המעגל בחצור הגלילית, שם יש מנייני מנחה וערבית.

מוישלה

תפריט נגישות

אצלנו הפרסום עובד

בעל צימר? מלא את הפרטים ואנו נדאג לפרסום הטוב ביותר עבורך