כוכב הנופש

טיולים באזור זכרון יעקב

גובה: 78 + מטר

שנת ייסוד: 1882

מספר תושבים: 24,370

זכרון יעקב היא שילוב מיוחד של ניחוח כרמים. יציאה לטיולים באזור זכרון יעקב היא טובה בהחלט. במקום מעיינות קטנים המפכים בביישנות ומשב רוח מיערות הכרמל הסמוכים. אם אתם רוצים לטייל באווירה מיוחדת בעלת ניחוח היסטורי, המספר על ימי בראשית שוממים בואו לטייל באזור זכרון יעקב ולהתרשם מרוחם של המתיישבים שהפכו גבעה בוצנית לעיירה פורחת.

רמת הנדיב פארקים ומוזיאונים

ברמת הנדיב גן יפיפה על שם הברון אדמונד דה רוטשילד, שכונה "הנדיב הידוע". הברון תמך באיכרים שהקימו את זיכרון יעקב, כמחווה לעזרתו נקראה זיכרון יעקב בשמה זה, על שם אביו של הברון רוטשילד שנקרא "יעקב".

במרכז הרמה נמצא "גן הנדיב". בגן כ-70 דונם של גנים מטופחים בהם דשאים נרחבים, עצים עבותים, ורדים ופרחים עונתיים, המקבלים את פני המבקרים במקום.

שימו לב למתחמים השונים אליהם מחולק הגן

גן הריחות, גן הדקלים, גן המפלים וגן טביעת רגל בו נשתלו פרחי צוף המיועדים להיות בית גידול אידיאלי לפרפרים.

במרכז הגנים נמצאת מערת הקבר, בה טמונים עצמותיהם של הברון בנימין (אדמונד) דה רוטשילד, ורעייתו, הברונית אדלאיד (עדה) דה רוטשילד.

נוסף על הגנים, ברמת הנדיב משתרע "פארק טבע" ובו מסלולי הליכה חווייתיים. המומלצים לטיול הם שביל המעיין בו נטייל עד לעין צור. בדרך נהנה מנוף לעמק הנדיב, רמות מנשה והרי השומרון. נעבור ליד בית מרחץ רומי עתיק ולבסוף נגיע לנקבת מים בה ניתן ללכת בתוך מימי הפלג המפכפכים. סביב אמת המים יש ברכות שכשוך נעימות ומקום מסודר לפיקניק ולמנגל.

שביל האחוזה מוביל אותנו לחורבת עקב, הדרך מסומנת באדום ובה נצעד לצד פריחה מגוונת ומרהיבה. נגיע לחורבה שהיא בעצם שחזור של בית כפרי מהתקופה הביזנטית וסביבה שרידים למתקנים חקלאיים שונים. במקום תצפית מדהימה על הים ומישור החוף.

פארק נוסף ששווה ביקור בזיכרון יעקב הוא פארק המושבה. הפארק משתרע על 50 דונם של דשא מטופח, מתקני משחק חדשניים ושבילי אופניים. בחודשי הקיץ פועלות במקום מזרקות אטרקטיביות בליווי מוזיקה ואורות צבעוניים.

סיור ברחוב המייסדים מיועד למי שמתעניין בתקופת היישוב. ברחוב מוזאונים המספרים על תולדותיה של זיכרון יעקב מימי הקמתה ע"י עולים בעלייה הראשונה עד ימינו אנו. צמוד לרחוב נמצא בית קברות בו קבורים מרבית דור המייסדים וניתן למצוא בו כמה שמות מפורסמים.

למעוניינים ניתן לשלב בטיול באזור זיכרון יעקב כניסה ליקבי הכרמל, היקב הגדול ביותר בארץ. ביקב מרכז מבקרים בו ניתן לסייר בתיאום מראש. בסיור תצפו בסרטונים המסבירים על היסטוריית היקב, תבקרו במרתפי היין האפלוליים וכמובן יש גם טעימות מתוצרת היקב. באזור ישנם יקבים נוספים בהם ניתן לבקר וגם לטעום.

מעיינות לטיול באזור זכרון יעקב

בזיכרון יעקב ניתן למצוא גם את מערת המייש. מערת המייש היא מערה קרסטית מרשימה הנמצאת בשולי זכרון יעקב (שכונת עדן). אורך המערה הוא כ-40 מטרים ובסופה ישנו עץ המייש גדול ועתיק. אם תהיתם שם המערה הוא על שם עץ המייש שקיים במקום. היוצא מפתח גדול שבקצה המערה. אל המקום מוביל שביל שלאורכו פזורים ספסלים. מהספסלים שעל השביל נשקף נוף נהדר תחנה מעולה לעצור להתרעננות להתרווח וליהנות מהיופי שסביב. ניתן לבקר בתוך המערה, היא נוחה וניתן לטייל בה בעמידה ללא צורך לזחול. מומלץ להביא פנסים.

בקרבת מקום לישוב זכרון יעקב נמצא נחל תנינים. הסיור בשמורת הנחל כרוך בתשלום ומומלץ להזמין מקום מראש באתר רשות הטבע והגנים. במקום שרידים היסטוריים של מפעלי מים קדומים, שפע עצי אקליפטוס וכמובן מים. ניתן ללכת במים באמה הנמוכה, כשתגיעו לסכר תצטרכו לצאת מהמים. הסכר שימש להגברת עוצמת המים שנוצלה בעבר לטחינת קמח. ניתן לטייל על גדותיו של הנחל ולהגיע עד הים, כשבדרך נהנה מהנוף היפה ובעלי החיים החיים במים.

יצאתם ליום טיולים באזור זכרון יעקב? נשמח לקבל את המשוב שלכם, שיעזרו למטיילים הבאים לתכנן את הטיול המושלם ביותר.

תפריט נגישות

אצלנו הפרסום עובד

בעל צימר? מלא את הפרטים ואנו נדאג לפרסום הטוב ביותר עבורך