כוכב הנופש

נחל צביה: ערוץ קסום אל מעיין שופע

נחל צביה: ערוץ קסום אל מעיין שופע. טיול משפחתי ממעלה הגלבוע אל המעיין המרשים הוא בדיוק הטיול שלכם לבין הזמנים. משפחת דאצ'בסקי עשתה אותו בהרכב מלא ולא התחרטה לרגע. רק תבואו עם מים ותחוו את הטיול המושלם.

ערוץ נחל קצר ותלול היורד את הר הגלבוע ומסתיים בעין מודע, המוכר כמעיין עם בריכה גדולה. המסלול עובר ליד מערה קטנה ומשקיף אל נופי העמק עוצרי הנשימה, לפני שהוא נכנס לערוצו של נחל צביה ויורד איתו.

כדי להגיע אל המסלול המיוחד נצטרך להגיע בכביש הבקעה לכיוון בית שאן, לעבור את המחסום שבצפון הבקעה וכשלושה וחצי קילומטרים לאחריו נפנה שמאלה ונתחיל לטפס את רכס הגלבוע לכיוון היישובים מירב ומעלה גלבוע.

אחרי דרך חווייתית בבוקר סתמי של "בין הזמנים" הגענו כל משפחת דאצ'בסקי לצומת מירב אשר סמוך אליה מתחיל המסלול. חנינו בצד הדרך, כמובן במקום שלא יפריע לתנועת הרכבים חלילה אל השביל השחור המתחיל בצד ימין של הכביש מול הפניה ליישוב מירב.

כך, הגענו כל המשפחה, אנשים נשים וטף, לחניון אבינדב הסמוך לכניסה ליישוב מירב משם יורד המסלול דרך ערוץ נחל צביה. השביל המסומן שחור, תראו בו גם סימון כתום שכידוע, זהו סימונו של שביל עמק המעיינות.

צעדנו כקילומטר וחצי עד שהגענו לקטע שביל שמתפתל על קצהו של מתלול מצוקי. קטע זה של השביל נקרא מתלול אבינדב על שם בנו של שאול המלך אשר נהרג באזור זה, בקרב עם הפלישתים באזור הגלבוע.

את הקטע הראשון של המסלול, צעדנו ללא בעיה. למרות שהדרך כוללת מתלול היורד אל תוך הערוץ המתפתל בים ההרים, היות והוא עובר בשטח מתון ונוח יחסית להליכה, אפשר ללכת אותו עם ילדים ללא בעיה.

לאחר צעידה של כשלושה קילומטרים, נכנסנו אל ערוץ הנחל עצמו, כאן הדרך נעשית מורכבת ותלולה עוד יותר. נקבעו דרגיות שנקבעו בסלע ומורידות אותנו אל תוך הערוץ הצר. המסלול זורם מאוד אבל חשוב להצטייד עם ביגוד נכון ונעליים מתאימות כדי שנוכל לצלוח את המתלולים בשלום.

הילדים נהנו במסלול מאוד, הוא אמנם אתגרי יחסית אבל קצר, מה שיכול להתאים לטיול לכל בני המשפחה. לקח לנו שלוש וחצי שעות עם שתי עצירות אחת של חצי שעה והשניה של כעשרים דקות. חשוב לציין כי כמעט ואין מקומות מוצלים במסלול מה שמחייב הבאה של כמות מים מספקת.

המסלול מיוחד מאוד, גם בהשוואה למקומות פסטורליים אחרים שטיילנו בהם והוא מומלץ לכולם מאוד. הנופים משגעים ולפי היכרותי את אזור הגלבוע בוודאי שבעונת האביב הכל פורח וירוק עוד יותר מתקופה זו.

נמשיך ללכת ממצפה אבינדב לפי הסימון השחור עד ליציאה דרך שער הקרוסלה המסתובב – נקודת הסיום של המסלול המיוחד. ומכאן צעדנו לעבר השער האחורי והחינמי של מעיין "עין מודע" המיוחד והמרענן. עין מודע הינו חלק מפארק המעיינות, הוא מוכר ומבוקש ורבים באים אליו במיוחד כדי לערוך פיקניק ופעילות משפחתית מגבשת.

 

במקום בריכה מדהימה, גדולה, עצים גבוהים, צל ופריחה ברוב עונות השנה. מסביב לבריכה שולחנות פיקניק ואזור למנגל. ההליכה עד לבריכה הגדולה נמשכת בשביל יפה ומסודר. זמן ההליכה מהחניה כשבע דקות.

 

המשפחה נותרה לצד המעיין הגדול והמיוחד, ובזמן שכולם משתעשעים ונהנים, אני, כמו אבא טוב, יצאתי למצוא דרך להגיע אל נקודת ההתחלה במרומי הגלבוע כדי להביא את האוטו אל נקודת הסיום. אין מה לעשות אלו האתגרים הקטנים

מוישלה

תפריט נגישות

אצלנו הפרסום עובד

בעל צימר? מלא את הפרטים ואנו נדאג לפרסום הטוב ביותר עבורך