כוכב הנופש

קפיצה קטנה לאיסלנד

מוישל'ה חוזר מעיירת הנופש והמרפא, ועוצר לפוש במעיינות החמים שלדעתו לא מוכרים מספיק לציבור הרחב. הוא מתעכב שעות במקום הפסטורלי, ובדרך חזור הוא מרגיש שאינו מסוגל לחזור הביתה • פסטורליה מהבילה ומבעבעת.

נפרדתי מידידי בעל המעדנייה בערד בסופו של יום מוצלח, הבטחתי לו שאשוב בהקדם עם כל משפחתי הענפה לנופש משובח. האמת, שכבר התגעגעתי לשוב הביתה, אך עדיין רציתי לחוות עוד בליל שישי הארוך, מהאזור המדהים הזה שנקרא ים המלח.

לפני לא מעט שנים, עוד כשהייתי אלטער בוחער בקיבוץ האמריקאים בישיבה, יצאנו החברים  יחד למעיינות החמים עין קדם בים המלח. חשבתי לעצמי, אולי אקפוץ בדרך קצת לפוש, כמו שרבים עושים בלילות שישי הקרים במעיינות בצפון. המקום היה זכור לי כמקום נהדר ושקט לנקות את הראש מהשבוע העמוס שעבר עלי.

בסמוך לשפך נחל קדם, ממש על קו החוף של ים המלח, נובעים מקבץ של כמה מעיינות חמים ועשירים במינרלים. המעיינות שמוכרים לחובבי הז'אנר בשם עין קדם נקראים גם בשם עין סדק. במקום בריכות בדרגות חום שונות, מפושרות ועד רותחות, שבהן תוכלו לשכשך רגליים או את כל הגוף. גם במים האלו תצופו, כמו בים המלח עצמו, למרות שנביעתם המקורית היא ממי מים מתוקים.

יצאתי צפונה לכביש 90 לכיוון עין גדי. ולאחר כשמונה קילומטרים של נסיעה באזור מפעים ועוצר נשימה, ראיתי שילוט ימינה לכביש שבו כתוב "קדם". פניתי ימינה לשביל עפר, שממשיך צפונה במקביל לכביש הראשי בצד הים.

לאחר נסיעה קצרצרה החניתי את הרכב, וצעדתי ברגל אל החוף עוצר הנשימה. אור הירח, גילה לנגד עיני חלק מהבריכות המהבילות הנשפכות אל הים המלוח, בריכות שמקורן ממעיינות נובעים בקרבת הימה הדוממת.

המחזה שנראה לנגד עיני היה קסום ועוצר נשימה, כזה שקשה לתארו במילים. ירח שמשתקף על מעיינות מעלי הבל שנובעים אל תוך ים שקט ורגוע, ומסביב דממה מדברית מעוררת שלווה. סלעי המלח, והבוץ הצבעוני לצד צמחייה מרוחקת ודלילה. ביום גם אפשר להתרשם מנוף מרהיב שאין שני לו.

מטבע הדברים הבריכות השתנו מאז שהייתי בהן בעבר. עם הזמן השתנו גודלן וצורתן של הבריכות אך הנביעה היא מאותו מקור. ומכיוון שהבריכות משתנות עם תנודות הקרקע, גם טמפרטורת המים שבהן משתנה. ולכן אני ממליץ לרדת עד לקו החוף לשכשך רגליים בכל מקווי המים היפיפיים, ופשוט לבחור את הבריכה החביבה עליכם.

יש במקום כמה בריכות בגודל בינוני, אך תוכלו למצוא גם בריכות קטנות ורדודות שנכנסים בהן שני אנשים מקסימום, וגם בריכות גדולות יותר מרוחקות זו מזו. חלק מהבריכות פושרות וחלקן מגיעות אפילו לטמפרטורה חמה מאוד. אני נכנסתי למי ים המלח עצמם בתוך הזרם הרותח שמגיע מהמעיין זו הייתה חוויית חום וקור מושלמת ומשובחת.

כבר היה מאוחר בלילה, שטפתי את עצמי באמצעות בקבוקי מים מתוקים שהיו לי באוטו בשביל להתרענן מהחום המתיש, ולהסיר את המליחות שדבקה בי עם הטבילה בבריכות. אגב, את הבקבוקים שמתי בתוך המעיין החם, בשביל שלא אתקרר בקור הלילה המדברי.

כשהגעתי לצומת אלמוג כבר היה לי ברור שלא יהיה לי נכון להמשיך בנסיעה עד בית מגורי בירושלים. הייתי מותש ועייף, והייתי חייב מקום מסודר להניח בו את הראש. וכך, מצאתי את עצמי מתקשר בשעת לילה מאוחרת לידידי מ'כוכב הנופש' שיתן לי הצעה ללינה, צימר לחרדים במצפה יריחו. הוא חיבר אותי מיד לצימרים של משפחת קלזן חמד יהלום במצפה יריחו.

 

בסיוע של אנשי כוכב הנופש, פתחו לי בעלי צימר 'חמד יהלום' את המקום ללילה כדי שאוכל להמשיך בנסיעתי למחרת. אך בבוקר כשקמתי אל הנוף ההררי המופלא הניבט מחלונות בית הקיט, התכנון שלי השתנה לחלוטין. על כך ועוד, אמשיך לספר בפרק הבא.

מוישלה

תפריט נגישות

אצלנו הפרסום עובד

בעל צימר? מלא את הפרטים ואנו נדאג לפרסום הטוב ביותר עבורך